F-ONE JAM

Тести проводились в комплектації зі стабілізаторами:

Monobloc Tail XXS 200 Pumping
C250 Fence;
C275 Surf
(тільки в дисципліні pump / dockstart)

 

Немає сенсу описувати загальні інформативні характеристики, їх достатньо і в повному обсязі викладено на сайті дилера F-ONE в Україні.

Зосереджуюсь сугубо на своїх враженнях і порівняльних почуттях. Перші старти на крилі Jam 1900 розкрили мою нездатність тримати “тонкий баланс”.

Його поведінка взагалі відрізняється від усього з чим я стикався раніше. Як що в осях yaw і pitch я відчував крило збалансованим і керованим, то в осі roll відчував себе бомбардувальником, котрий потрапив у штопор.

 За рахунок великого розмаху крила виправити помилку, повернути крило у зворотній стабілізуючий бік було дуже важко, а верніше не вдавалось. Зразу повинен зауважити що моя вага 85 кг. Чим менша вага райдера тим простіше тримати баланс і навпаки.

Заміна стабілізатору на більший розмір C250 чи C275 додають стабілізуючого ефекту. 

Порада - на перших навчальних кроках використовувати саме їх.

В боротьбі за стабілізацію також проводились порівнюючи тести щогл:

Алюмінієва щогла 75 (з додатковою фіксацією щогли до mast top plate)

Карбонова щогла HM 14 75 першої генерації

Карбонова щогла HM 14 80 другої генерації

 

Перехід з алюмінію на карбон додав потужного ефекту стабілізації.

Порада - карбонова щогла 75/80см - маст хев.

По мірі прикатування вилізли нюанси з кріпленням щогл до крила. Приєднав крила до щогли, затягнув болти і пішов катати….

У моделі з цим розміром крила так не вийде. Великі навантаження призводять до послаблення кріплення. І якщо несвоєчасно проконтролювати затяжку болтів, то це призводить до їх розриву з послідуючими наслідками.

Порада - синій фіксатор різьби вирішує проблему послаблення з'єднання (але не зловживати з нанесенням рідини на тіло болта).

Згодом після надбання навичок управління і заміною стабілізатора на рідний моноблок XXS 200, ви відчуваєте зменшення драгу. 

Глайд і швидкість збільшаться. Вже не потрібно буде так сильно навантажувати задню ногу на пампі. Сінусоіда руху крила стане більш гладкою. Витрачання енергії зменьшится. 

Але вам знову прийдеться зосередитись на балансі і ваші зекономлені зусилля підуть на контроль в осі roll. Не впадайте у відчай, за кількістю проведеного часу прийде і якість.

Порада - замінюйте великий розмір стабілізатора на маленький тільки коли ви станете  почувати себе впевненіше і можете контролювати / керувати розвороти. 

Молодший братик JAM 1900 - JAM 1600 

Його ходові властивості дуже схожі на старшого. Швидкість +- однакова.

Маневрування (радіус дуги) можно робити більш агресивними. В осі roll більш контрольоване.

Але якщо бажаєте триматися на ньому такий ж час як і на 1900, то вам потрібно працювати с пульсом вищим за 160. :)

 

Підсумовуючи враження 

Не треба розраховувати на універсальність цієї моделі. Ця модель призвана закрити нішу відносно нової дисципліни - пампфоілінг

Тож, хто зацікавлений у цьому напрямку, це для вас. Крило 1600 в дисципліні пампфоілінг підійде тільки для легких активних райдерів.

Крило 1900 це можливість пампити великі відстані значний час. Воно співпрацюватиме з усьома ваговими категоріями райдерів.

Приділяйте особливої уваги щільності з'єднання крила до щогли. Рекомендую використовувати з карбоновою щоглою!