F-ONE
- французька компанія, що спеціалізується на виробництві та постачанні обладнання для кайтсерфінгу та фоілінгу.

Заснована в 1989 році Рафаелем Саллесом, компанія постійно розвивалася і продовжує зростати. Як один із піонерів спорту у Франції та у світі, цей колишній професійний віндсерфер розробив обладнання для кайтсерфінгу. Використовуючи досвід водного спорту, він із 2011 року також розвинув виробництво SUP.

Розробляючи лінійку обладнання, яке характеризується постійними інноваціями, безпекою, комфортом, силою та маневреністю, наше завдання полягає в тому, щоб виправдати надії всіх захоплених водним спортом.

Історія F-ONE нерозривно пов'язана з подорожею Рафаеля та Софі Саллес. Створена на основі пристрасті, інтуїції, довіри та інновацій, компанія відображає вічну історію кохання Рафаеля та моря та пригоди дружної родини. Кров Рафаеля, мабуть, завжди була наполовину морською водою. Дитина двох затятих моряків, вона виросла недалеко від Монпелье на півдні Франції і, ймовірно, все своє дитинство проводило більше часу на воді, ніж на суші. У 1976 році у віці 13 років він зайнявся віндсерфінгом. А, як кажуть, інше вже історія. До 1981 року його професійна кар'єра пішла в гору, і він швидко став одним із найкращих віндсерферів свого покоління. На той час Софія вже увійшла в його життя, сама того не підозрюючи, підписавшись на найдикішу поїздку у своєму житті. Поїздка на Гаваї в середині 1980-х років стала поворотним моментом у професійній кар'єрі Рафаеля.


Рафаель був одним з перших французьких спортсменів, які взяли участь у серії Кубків світу, змагаючись з такими спортсменами, як Роббі Нейш. У той час його вітрильний номер був F-1, що означало його країну і його світовий рейтинг. Він, безперечно, був частиною славних років віндсерфінгу, коли змагання збирали тисячі глядачів та транслювалися у прямому ефірі на телебаченні. Але до початку 1990-х він зрозумів, що в нього немає такої мотивації, як раніше, продовжувати професійний тур. Його пристрасть до спорту все ще була жива, але він хотів висловити її по-іншому. Завжди допитливий, він уже годинами блукав по науково-дослідним майстерням, обмірковуючи способи створення кращої дошки для віндсерфінгу.

Тому, коли настав час вирушати на пенсію, він уже знав, чим хоче займатися далі.

Спочатку F-ONE зосередилася на дошках для віндсерфінгу, але ринок вже був більш ніж насичений. Ці перші роки були важкими, оскільки Рафаелю і Софі довелося пережити як це нове підприємство, так і жорстокий перехід з професійної спортивної кар'єри. Жоден із них не знав, як керувати бізнесом, користуватися комп'ютером і навіть виставляти рахунки.

Із самого початку і по сьогодні Рафаель завжди покладався на інстинкт і ніколи на бізнес-плани. У той час як Софі була самопроголошеним бек-офісом, він проводив більшу частину свого часу на воді, його голова постійно мучилася ідеями про те, яким може бути «наступна велика справа». У той час кайтбординг все ще перебував у зародковому стані, і він, природно, не міг утриматись і не спробувати. Усього після кількох занять він міг сказати, що цей процвітаючий вид спорту має величезний потенціал. У 1997 році F-ONE представила свою першу дошку для кайтсерфінгу - Red 215. Компанія стала єдиною, що запропонувала таку дошку на світовому ринку. Це позбавило всіх дару мови, а Рафаель і Софі щосили намагалися задовольнити попит. Вони часто вдавалися до збирання викинутих картонних коробок біля магазинів, щоб мати можливість відправити власні дошки.

Подорожуючи світом, щоб продемонструвати, що таке кайтбординг, Рафаель почав будувати мережу і встановлювати надійні, довгострокові відносини з магазинами та місцевими роздрібними торговцями. Більшість із них актуальні та активні й сьогодні.

На той час у Рафаеля та Софі вже було двоє дітей, Жюльєн та Камілла. Утримання сім'ї в будинку, переповненому коробками, швидко стало неможливим. Вони перенесли бізнес із дому до відповідного офісного приміщення, позиченого батьком Рафаеля, на південь від Монпельє, ближче до Середземного моря. Після багатьох років самостійної роботи вони нарешті змогли найняти свого першого співробітника для допомоги у вирішенні логістичних та адміністративних завдань. Початок був важким у фінансовому та моральному відношенні, але він був завзятим. Пристрасний, палкий і проникливий, він залишався безкомпромісним у прагненні інновацій. Непорушна, організована і прискіплива, вона повністю довіряла і підтримувала бачення свого чоловіка. «Ми розвинули в собі силу, яку мало хто може собі уявити», — сказала Софі. "Ми вперті, ми йдемо до цього і не здаємося". Незалежні, але доповнюючі один одного як у професійному, так і в особистому плані, вони зрештою стали ідеальною парою як в офісі, так і за його межами: «У якомусь сенсі вона компенсує всі мої недоліки, а я її» , — додав Рафаель.

Відчувши, що ситуація ось-ось зміниться, Рафаель зайнявся кайтбордингом.Девізом бренду навіть стало: «Все, що ми робимо, це кайтбординг». Оскільки F-ONE продовжувала розширювати асортимент своїх дощок, він також захотів спробувати дизайн кайтів. Тоді єдина існуюча конструкція надувного кайту С-подібної форми була запатентована, і у F-ONE не було достатньо грошей, щоб ліцензувати її.

Отже, він спочатку зосередився на повітряних зміях RAM-air і швидко зрозумів їхній величезний потенціал продуктивності. До 1999 року був випущений АТК, а роком пізніше – STARTER.Через два роки коштів, нарешті, вистачило на ліцензію на патент, і MACH1 врешті-решт був запущений у виробництво. Паралельно вже розпочалася революція твінтіпів, і F-ONE представила свою першу дошку такого типу.

Завжди ведений вітром, Рафаель знайшов мету свого життя. Тоді й досі все, що він колись представляв, проектував, пробував і зрештою продавав, мало принести якнайбільше гострих відчуттів та блаженства на воді. Він ніколи не вагався у своїх високих стандартах чи якості своєї продукції, незалежно від того, скільки часу та скільки прототипів знадобилося для цього.

У 2001 році F-ONE переїхала в офіс трохи більшого розміру і найняла свого першого менеджера з продажу та збирача замовлень. Софі керувала економно і ніколи не витрачала надто багато. Той невеликий прибуток, який був отриманий, був автоматично реінвестований у компанію. Обидва визнали, що початок 2000-х років був, мабуть, найризикованішим і найважчим роком. Вони пробилися в індустрію завдяки RED 215, але більші бренди наздоганяли їх, затято конкуруючи за більшу кількість коштів і більшу репутацію.

Команда F-ONE залишалася невеликою протягом декількох років і продовжувала інтенсивно жити, керуючись інтуїцією Рафаеля і жагою розвитку та інновацій. Справді, здавалося, він завжди знав, у який бік повіє вітер у прямому та переносному значенні. Невтомний і перфекціоністський, гордість і задоволення від проектування та створення високоякісного продукту, що приносить задоволення, завжди були над усе. Він рідко сумнівався у своїх рішеннях, хоча іноді це викликало сумніви в його дружини. Іноді кожна конкуруюча компанія йшла в іншому напрямку, але він стояв на своєму. Подібно до моторошного шостого почуття, він, здавалося, завжди відчував, що працюватиме в довгостроковій перспективі, а що ні.

Із самого початку Рафаель і Софі хотіли побудувати бренд на довгострокову перспективу і залишатися повністю незалежним сімейним бізнесом, хоч би чого це коштувало. Незважаючи на злети та падіння, ніколи не виникало питання про зупинення чи перегляд цієї стратегії.

2008 став, мабуть, одним з найзначніших в історії F-ONE. У кайтбордингу відбулася нова революція із запуском BANDIT, конструкції Delta C-Shape, яка змінила уявлення людей про спорт. Від новачка до професійного райдера цей кайт підійде кожному. F-ONE дійсно змінила напрямок і за перший рік свого існування продала більше BANDIT, ніж будь-який інший кайт. Цей кайт підкорив ринок, продаж зріс удвічі, і, найголовніше, люди були в захваті. У той же час Рафаель робив ставку на те, щоб змусити людей мріяти та надихнути їх зайнятися кайтбордингом. F-ONE почала подорожувати світом у пошуках ідилічних місць для зйомок фільмів зі своєю командою райдерів.

Рафаель розраховував змусити людей мріяти та надихнути їх зайнятися кайтбордингом.

Він ніколи не вагався у своїх високих стандартах чи якості своєї продукції, незалежно від того, скільки часу та скільки прототипів знадобилося для цього.«ADDIKT», який проходив на Мадагаскарі, став першою великою кіноподорожею і став одним з найпопулярніших фільмів про кайтбордінг свого часу. Зрештою, здавалося, що скромний початок залишився далеко позаду. Минули роки, а компанія продовжувала зростати.

У 2012 році F-ONE переїхала до свого нинішнього офісного будинку, розташованого на південь від Монпелье і всього в 10 хвилинах їзди від моря. У вітряні дні Рафаеля та його команди тестувальників ніде не видно, вони насолоджуються вітром та ідеальними умовами для випробування своїх останніх прототипів. Він легко визнає, що йому важко залишатися в офісі більше кількох днів поспіль, оскільки вся його істота просто необхідно перебувати на воді.

У 2012 році світ побачила і компанія MANERA, яка зрештою стала брендом високоякісного обладнання та аксесуарів для водних видів спорту.

Щороку Рафаель продовжував удосконалюватись і розширювати лінійку F-ONE. Водночас набирали популярність судна на підводних крилах, пробиваючись до публіки та за межі світу яхтингу та суднобудування. Звичайно, він знав, що має бути в авангарді цієї дисципліни. Витративши три роки на розробку дизайну та ідей, F-ONE випустила свою першу колекцію кайтфоїлів у 2015 році.

Наприкінці 2018 року Рафаель одержав перший дизайн крила від Роберта Грема , дизайнера кайтів та крил F-ONE з 2012 року . Кілька місяців по тому, зі своїм першим прототипом у сумці, він нарешті зміг протестувати його в Кабо Верді. В ту хвилину, коли він це зробив, він був переконаний, що йому потрібно повністю присвятити себе цьому новому виду спорту. У липні 2019 року F-ONE одною з перших запустила у продаж вінг SWING .

Як і BANDIT десятьма роками раніше, SWING став ще одним поворотним моментом в історії компанії. З випуском STRIKE через кілька місяців, F-ONE швидко стала активним лідером у розвитку вінгфоїлу і всього пов'язаного з ним обладнання.

Завжди практичні, Рафаель і Софі знають, що їм пощастило, що вони були частиною славних днів багатьох водних видів спорту. В даний час F-ONE більше не займається тільки кайтбордингом, постійно пропонуючи нові продукти та інновації в багатьох різних дисциплінах, таких як фоїл, серффоїл, вінгфоіл і, звичайно ж, кайтсерфінг Протягом багатьох років Софі плавно керувала бізнесом як у добрі, так і погані часи. Поки її чоловік займається продуктами та технологіями, вона займається рештою: від фінансів до кадрів та адміністративної роботи.

Знання того, що Софі завжди була поруч, дало мені багато свободи та душевного спокою, щоб повністю зосередитися на дослідженнях та розробках», - сказав Рафаель. Без неї не було б F-ONE.

З великою подякою Рафаель і Софі дивляться в майбутнє. День за днем ​​вони насолоджуються можливістю і шансом передати свій всесвіт своєму синові Жульєну, який такий же пристрасний, цілеспрямований і конкурентоспроможний, як і вони. Однак, так було не завжди. Природно, Жюльєн дуже рано звикли до водних видів спорту, і батько якнайшвидше навчив його основ кайтбордингу. Хоча йому це подобалося, він віддавав перевагу катанню на гірських велосипедах - вид спорту, яким він активно займався майже десять років. Багато хто очікував, що він зрештою візьме на себе сімейний бізнес і піде стопами батька. Але в той час він не хотів мати нічого спільного ні з F-ONE, ні з тим, щоб бути «сином боса».

У 18 років він пішов з дому, щоб вступити до університету. Поступово він зрозумів, що втрачає інтерес до катання на гірському велосипеді і все більше тягне назад до води. Він навіть знайшов собі стажування в індустрії серфінгу у Французькій Країні Басків. Повернувшись у Монпельє, він безуспішно шукав роботу, але у відділі комунікацій F-ONE була відкрита тимчасова позиція. Зрештою він поступився, стверджуючи, що це було зроблено тільки для того, щоб трохи підправити своє резюме, перш ніж вирушити кудись ще.Відомі останні слова.Одне вабило за собою інше, Жюльєн відчував себе як вдома в сімейному бізнесі.У 2014 році він очолив компанію MANERA, яка на той час пропонувала лише сумки для спорядження.

Софі сказала йому: "З цим брендом у тебе ніколи не буде достатньо роботи" - фразу, яку він любить час від часу нагадувати їй.

За допомогою MANERA він все ще міг реалізувати своє власне бачення і комерційну стратегію, не відчуваючи тиску очікувань. Компанія злетіла. Влітку 2022 року він узяв на себе більше відповідальності і також став бренд-менеджером F-ONE.

Жюльєн і Рафаель працюють разом. Як і його батько, Жюльєн любить проводити якнайбільше часу на воді. Часом здається, що ситуація змінилася: Жюльєн тепер навчає свого батька основ деяких видів спорту, що швидко розвиваються, таких як даунвінд-фоілінг. Хоча іноді вони сперечаються з приводу рішень та розбіжностей у думках, вони обидва намагаються знайти золоту середину. Жюльєн знає, що його батько провидець, і з роками навчився тримати язик за зубами і довіряти йому. Зі свого боку, Рафаель визнає, що його син привносить у компанію новий погляд і ковток свіжого повітря, а також гарячу пристрасть до фойлінгу. «Найважливіше, чому я навчився у батька, — це те, що за тобою, мабуть, важко йти в ногу», — сказав Жюльєн. "Ви також повинні залишатися неупередженими і завжди тестувати і пробувати щось нове, перш ніж зачинити двері".

Зрештою, Саллес не стали б робити щось по-іншому чи по-іншому. Надприродна інтуїція Рафаеля і непохитна підтримка Софі привели їх у пригоду на все життя і досі надихають їх кожен божий день. Подорож була напруженою, але неймовірно корисною. F-ONE був і завжди буде більше, ніж просто бізнес.

Вони боролися довгий час, ніколи не здавались і наполягали завдяки своїй пристрасті. Це дуже вражає та мотивує. Я сподіваюся піти їх стопами і змусити їх пишатися собою». У компанії попереду ще багато прекрасних та довгих років, щоб продовжити писати свою історію та залишити свій слід у водному спорті. Майбутнє F-ONE світле і, безумовно, буде наповнене новою динамікою та духом, при цьому, безсумнівно, залишаючись вірною місії та цінностям, які керували компанією протягом останніх десятиліть.